Πώς μια επιχείρηση βρίσκει και αναπτύσσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της
Άρθρα

Πώς μια επιχείρηση βρίσκει και αναπτύσσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αναφέρεται στα μοναδικά χαρακτηριστικά ή τις στρατηγικές που διαθέτει ή αναπτύσσει μια επιχείρηση και της επιτρέπουν να υπερκεράσει τους ανταγωνιστές της. Ο εντοπισμός και η εφαρμογή του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος είναι απαραίτητα για την επιτυχία και την ανάπτυξη κάθε επιχείρησης, ενώ υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει προκειμένου να το εντοπίσει και υλοποιήσει αποτελεσματικά.
1. Να εστιάσει με ειλικρίνεια στα δυνατά σημεία, τις δεξιότητες και τους πόρους της δηλαδή αυτά που την κάνουν να ξεχωρίζει από το “πλήθος”, όπως τα καινοτόμα προϊόντα ή οι υπηρεσίες της, η υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση πελατών ή η μοναδική προσέγγιση μάρκετινγκ.
2. Να αναλύσει τον ανταγωνισμό, κατανοώντας τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των ανταγωνιστών της. Αυτή η ανάλυση θα βοηθήσει στον εντοπισμό των κενών στην αγορά που μπορεί να εκμεταλλευτεί. Πιο συγκεκριμένα, μπορεί να ερευνήσει τις στρατηγικές μάρκετινγκ των ανταγωνιστών της, τις τιμές, τα χαρακτηριστικά των προϊόντων τους, τα κανάλια διανομής τους και την εξυπηρέτηση πελατών τους.
3. Να καθορίσει την αγορά-στόχο. Η κατανόηση της αγοράς-στόχου και των συγκεκριμένων αναγκών και προτιμήσεων των πελατών της, είναι το κλειδί για τον προσδιορισμό του ανταγωνιστικού της πλεονεκτήματος. Αυτό μπορεί να την βοηθήσει στο να προσαρμόσει τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις στρατηγικές μάρκετινγκ ώστε να καλύψει αυτές τις ανάγκες.
4. Να αναπτύξει μια μοναδική πρόταση που προσθέτει υπεραξία στους πελάτες της (value proposition). Με βάση την ανάλυση των δυνατών της σημείων της, των ανταγωνιστών, και της αγοράς-στόχου, πρέπει να αναπτύξει μια μοναδική πρόταση υπεραξίας δηλαδή μια δήλωση που καταδεικνύει γιατί οι πελάτες πρέπει να επιλέγουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της έναντι εκείνων των ανταγωνιστών της.
5. Να προχωρήσει στην εφαρμογή του ανταγωνιστικού της πλεονεκτήματος. Μόλις μια επιχείρηση εντοπίσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, πρέπει να το εφαρμόσει σε όλες τις δραστηριότητές της. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την πραγματοποίηση αλλαγών στις στρατηγικές μάρκετινγκ, στα χαρακτηριστικά των προϊόντων, στην τιμολόγηση, στα κανάλια διανομής, στους τρόπους προώθησης και προβολής, και στην εξυπηρέτηση πελατών.
Ο εντοπισμός και η υλοποίηση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μιας επιχείρησης απαιτεί ενδελεχή ανάλυση της αγοράς, βαθιά κατανόηση των δυνατών σημείων της επιχείρησης και ολοκληρωμένη στρατηγική προσέγγιση για τη δημιουργία υπεραξίας για τους πελάτες της.
  • Share

scroll

Cookies & Ασφάλεια Δεδομένων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει ότι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας.
Για περισσότερες πληροφορίες, διαβάστε προσεκτικά την Πολιτική Cookies

Επιλέξτε τον τύπο Cookies που αποδέχεστε στις Ρυθμίσεις Cookies